teisipäev, 11. jaanuar 2011

Vals Im Bashir

Waltz with Bashir (2008)


Ma teadsin, et see pidi olema nn animeeritud film, nagu "A Scanner Darkly" , aga võta näpust, puhas animatsioon oli. Ja mul selle vastu juba paar aastat tüdimus. Aga et ma Iisraeli toodangut teps ülearu palju pole näinud, siis võtsin ikka ette.

Valusad teemad. Sabra ja Shatila veresaun. Soovimatute mälestuste blokeerimine aju poolt. Ilmselt sealsetele inimestele paremini mõistetav ja tugevamalt mõjuv, aga kusagil poole filmi pealt leidsin ka ennast juba asjasse sisse elanuna. Kohati tundus isegi ehtsam kui need „elusad“ filmid, mida näiteks Iraagi sõjast lõputu hulk on valmis treiutud.
(Kuigi hiljem sellest suurest auhindade hulgast lugedes kergitasin pisut kulmu, aga äkki ongi hea, et ma kõike seda üdini ei mõista.)

   Samal ajal käis kõrvuti tõsiste teemadega laulutekstidest ja mitmetest kaadritest läbi sellist… ilkuvat irooniat sõja kui mõttetuse üle. Isegi nihutas millimeetrikese mu arusaamu Iisraeli sõdurist. (mitte et see seni negatiivne oleks olnud) Helirada oli üldse selle filmi üks tugev külg. Ja päris lõpus suudeti üllatada. Miska julgen isegi soovitada.

2 kommentaari:

  1. Parim stseen multikast - tantsimine kuulipildujaga.

    VastaKustuta
  2. Minu jaoks oli parim, kui punasele autole püüti pihta saada...

    VastaKustuta