neljapäev, 27. jaanuar 2011

Shanghai (2010)

       Neljakümnendate algus, mõned päevad enne Pearl Harbori. USA miski luuraja või eriteenistuse mees läheb Shanghaisse, et hätta jäänud sõber ära päästa. Shanghai on ainus Hiina osa, mis jaapanlaste poolt veel okupeerimata. Linn on jaotunud tsoonideks jaapanlaste, sakslaste, prantslaste inglaste ja kelle kõigi vahel veel. Kõik teavad, et ülevõtmine jaapanlaste poolt on vaid aja küsimus. Ja pole üksmeelt ka ühe sama rahva piires. Tüüpiline spioonilugu, kus ei tea, keda usaldada, keda mitte jne. Piisavalt lihtne, et aru saada ja mitte liialt lame, nagu paljudes teistes filmides, kus USA ja Jaapan ühte patta on pandud.


     Ajalooline õhustik on (kuigi mind ei olnud tookord seal J ) üsna ehe tekitatud. Ikka päris vaeva on nähtud, et usutav linnapilt ja muud paigad valmis ehitada.
     John Cusack on mees, kelle tegemised ma alati ära vaatan, olgu teema milline tahes. Ken Watanabe-t oli suur heameel jälle näha. Tema on minu jaoks suurem nimi kui Li Gong või Yun-Fat Chow, kuigi igasugu lehtedel märgiti ära just neid.

     Ja ometi jäi miskit minu jaoks natuke puudu. Ma ei tea, mida või miks ma eelnevalt ootasin. Võib-olla midagi karmimat, kuigi ma vägivalda ei naudi, võib-olla midagi uut, mida üldse veel näinud pole. Seda romantika liini oli minu jaoks natuke liiga palju. Aga kui filmi eesmärk oligi võimalikult realistlikult toda segast olukorda kirjeldada, siis on film oma ülesande igati täitnud.
  7,5/10

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar