teisipäev, 15. veebruar 2011

The King's Speech (2010)

   Ma ei tea, miks ma eelarvamusega selle filmi kallale läksin. Palju üles kiidetud, see teeb ettevaatlikuks. Siis see, et ma suur ajaloolise kraami sõber ei ole ja pole ka varem Colin Firthi esituses miskit erilist näinud. Head küll, aga ülihead mitte.
  Aga tee mis sa teed, siit tuleb tõsine konkurent Oscaritele.
//Kui sellist meelevaldset võrdlust endale lubada, siis sarnasusi ’The Social Networkiga’ on päris mitmeid: Mõlemad põhinevad reaalsetel sündmustel, mis aga on taustaks või filmitegemise abivahendiks. Filmi(d) teeb suurejooneliseks teostus. Dekoratsioonid, näitlejad, nende omavaheline kokkumäng, rida häid kõrvalrolle, muusika, kaamera, montaaž, huumor – kõik! Mõlemais on millegi uue algust, õppimist, võimu juurde saamist, kellegi kõrvale tõrjumist, susimist, juriidilisi probleeme, sõpruse, vihastamise ja andestamise teema jpms//

     Peapiiskop ja Churchill olid head sooritused. Kuninganna, Lionel, Edward – raske isegi kedagi nimetamata jätta. Kõige rohkem otsingi ma filmides head näitlemist; teema, põnevus ja muu võivad ka nõrgemaks jääda. Ja head mängu siit filmist saab. Minu hinnang Colin Firthi suhtes tõusis ikka mitu-mitu pügalat!
      Kui see nüüd parima filmi Oscari saama peaks, siis kaotab sotsnett vähemalt väärilisele vastasele, mitte pole kaunitari ja koletise anakronistlik võitlus, nagu mõnel aastal on olnud. Ja kui ma endale vastama pean, miks ma Social Networkile pöialt hoian, miks ta parem peaks olema, siis on isegi natike raske vastata. Tempo on parem ja muusika samuti (mille eest, paraku, SN Oscarile kandideerida ei saa), aga eks see taas üks subjektiivne meeldib-ei meeldi kaalukauss ole. J Sest kuninga kõne on tegelikult ikka hea.

9/10

5 kommentaari:

  1. Ja sina kinnitasid mu eelarvamuste paikapidavust veelgi -kurat, mingi tüüp, kelle blogi taustaks on hieroglüüfid ei tunne head filmi isegi siis ära kui see temaga koos ahju lükatakse.
    :)

    Aga möla - mölaks ning ma tõesti kõhklen veel seiani ja ei usu, ei usu, ei usu sellesse. Vahin ennem selle teise valge luige - Black Swan-i ära, eks siis näeb.

    VastaKustuta
  2. Mul on homme Must Luik plaanis. Vist. Kui jõuab.

    Aga hea tunne tekib siis, kui on hästi tehtud. Sisu ja teema ei aita. Ja kui on sitasti tehtud, siis on sitt film. :P

    VastaKustuta
  3. (P.S. Ma tean, et sulle Brick väga meeldib :D)

    VastaKustuta
  4. Colin Firth'lt vaata A Single Man ära ehk film, millega ta eelmine aasta meespeaosale kandideeris ja nüüd TKS'ga ka ära nopib.

    TSN kandideerib muide filmimuusika kategoorias. Enne nominentide väljakuulutamist käisid jutud, et see jääb välja, kuid õnneks mitte.

    VastaKustuta
  5. Juba hankisin A Single Man-i :))

    VastaKustuta