kolmapäev, 20. juuli 2011

Dogtooth (2009)

Kynodontas

Ma asusin seda põgusa eelinfo järgi vaatama kui lihtsalt üht friigifilmi, millist polnud ammu ette sattunud, eurooplastelt veel pealegi. Aga mida edasi, seda enam sai selgeks, et see on üks allegooriline lugu, kus minikollektiiv, keda meile näidatakse, on piltlikult meie ühiskonna mudel. Üsna samas võtmes kui „Lendas üle käopesa“ Sa pead uskuma, mida sulle räägitakse, sa pead hästi õppima, sa ei tohi keelust üle astuda, sa pead oma kodu ja oma juhendajaid armastama, sul on siin kõik vajalik olemas, sa ei tohi minna teisele poole tara, sest seal on tapja-kassid, see kõik on sinu enda huvides. Kuidas see kõik elanike vaimsele tervisele mõjub, see juhte ei huvita, sest tegelikult ei ole nad ka ise kõige parema tervise juures ja nende põhimure on, et asi oleks kontrolli all. Valedega, präänikuga, mida iganes. Tegelikult leidus seal metafoore veelgi, kui mõte uitama lasta. (Mikiveri „Rahu tänav“ meenus isegi)
   Rõvedamad stseenid ei peaks häirima, sest nagu sõjafilmidegi puhul pole soolikate näitamine eesmärk vaid üksnes vahend. Asi on igati korralikult tehtud ja isiklikult mina mõtlesin filmi üle veel tükk aega järele. Mitte et ma mingi maailma valu kandja oleks, aga sel filmil oli mõju.
Tänud Gendrile juhatuse eest!  :Y
Loomi on siin filmis tegelikult rohkem...

7,5/10

4 kommentaari:

  1. 2009 PÖFFi üllatusfilm mu jaoks.

    VastaKustuta
  2. Filmiblogijate III kokkutulek tulemas.
    Tee oma hääl loetavaks: http://www.doodle.com/t9mwvtvbb69zquqe#table

    Infot ürituse kohta annab FB page: Filmiblogijad ja google. Märksõnad "Filmiblogijate kokkutulek" ja nime "Pöfböf-i" erinevad variatsoonid.

    VastaKustuta
  3. Ma pole aastatki filmidest bloginud, mis filmiblogija ma ikka olen...

    VastaKustuta
  4. Nu mõni staažikas külaline pole üldse filmidest bloginud, aga on hoopis usinalt kommenteerind.
    Nii-et isiklikult soovitan kaasa pakkida ilmasõbralikud jalanõud ja soojad sokid. Ootame ettepanekuid ürituse parendamiseks. Vaja oleks teada ka sinu/teie stardipaigaks olevat linna ning kas "on vaja transporti" või "on pakkuda transporti".

    VastaKustuta