esmaspäev, 18. juuli 2011

5 Days of War (2011)

  Nüüd on siis Gruusia sõjast ka mängufilm tehtud. Garcia presidendiks, Val Kilmer ajakirjanikuks jne. Algul maastikuvaated, pulmad, rahvatantsud... siis veri, nutt ja ahastus. Venelasi ja palgasõdureid oli püütud näidata eriti jõhkratena. Aga et sellega üle pingutatud oleks, ma ei usu. Olen näinud paari dokki Tšetšeeniast ja usun, et ka siin sõjas oli palju julmemaid momente, kui näha anti.
  Ma olen Adiga nõus, et see oli üks paras tükk propagandat. Aga just selle poolest, et püüti pisaratel mängida, vaataja härdameelseks muuta, vastaspooled olid must-valged – hea ja paha, ei kriipsugi halli tooni kummalegi. Et seal oluliselt tõde väänatud oleks, niipaljut kui mina taipan, seda ei märganud. (Tõsi, Gruusia armeed tegutsemas ei näidatud, ainult rahuvalve jõude.) Kindlasti tegi Gruusia pool vigu ja pahandusi, aga kui need ülisuured olnuks, oleks see inf ka kusagilt praost ammu lagedale imbunud. Aga ei ole, v.a. Vene meedias. Ja lõpuks kärab ka selline propa, kui vaja end maailmale nähtavaks-kuuldavaks teha, kui selleks seni küllalt võimalusi pole olnud. Iseasi, kes ja miks selle filmi tegelikult üldse tegi, kes tellis ja nii. Tunne oli küll rohkem, et püüti teemast järjekordne action valmis treida, kangelaslikke ajakirjanikke kujutada jms. Kui palju siin Georgia valitsuse pressiesindaja v mõni nõunik pundis oli, ma polegi eriti kindel.
  Normaalselt vene keelt rääkivaid tüüpe poldud taas leitud. Üks-kaks erandit oli, aga selle kallal pole vist enam mõtet sõna võttagi; lootusetu.
  Kui seda sõjafilmi ja põnevikuna hinnata, siis suhttavaline. Nõks igavapoolne isegi, hoolimata mõnest heast momendist, päris korralikust pürotehnikast ja täitsa ok tüpaažidest. Ja siis see imalam külg, millega kaastunnet välja pumbati. Poleks vaja olnud...

Puuri pistmisest ja sealt vabastamisest on jupp aega möödas, aga verd pole vajalik olnud näolt pühkida...
Selle filmi parim roll mu silmis.
Mõnede toetama tulnute lipud kaadris. :)
6/10 

1 kommentaar:

  1. Selle ajakirjaniku verine nägu peaks meenutama Gruusia lippu ma pakun. Subliminal message või midaiganes.
    Aga jah, vahet pole kelle poolel ma olen, sellist naiivset lähenemist üldrahvuslikule valupunktile ei soovita ma kellegile. See lihtsalt ei tööta.

    VastaKustuta