esmaspäev, 20. detsember 2010

Dog Pound

   Ühes blogis räägiti Tsiitsitajatest, et kõik kriitikud kiidavad, aga teda, näed sa, jättis film liigutamata. Mul täpselt sama jutt, ainult et film on teine. Koerapuur"(2010)  siis. Kiidavad kriitikud, kiidavad vaatajad, mõnel on ta PÖFFI listis isegi number üheks küündinud.

   Äkki ma olen liiga palju selliseid filme näinud? Või olen liiga julm, et selline kraam ei loksuta? Äkki mu kolju pole küllalt aristokraatlikult välja arenenud, et asja tabada?
    Enda teada olen softy ja teema puudutab mind ka (kuigi ise pole üheski karistusasutuses viibinud), aga liigne selle teema vaatamine võib viga olla küll. Sest kui ma varemnähtu kõrvale  ka mõne oma tuttava kirjeldused liidan, siis on mul tunne, et ma jagan teemat rohkem kui selle filmi tegijad.

   Ma olen nõus, et ega liigselt ei peagi ekraanil vägivalda näitama, mõõdukalt saab ka. Aga kui ma mõtlema jään, mis selle filmi eesmärk oli, siis ma eriti kaugele oma mõtetega ei jõua.
Näidata sellise paiga elu-olu? Võtke „Oz“, venelaste „Zona“ 50 seeriat, lõpuks, miks mitte „Naerata ometi“  
       Näidata, kui ahastav on sellises paigas viibimine? Vabandage, „Midnight Express“ ja „Shawshank Redemption“ tegid seda tunduvalt mõjuvamalt. Voodis kolkimise stseen oli otsekui „Full Metal Jacketist“ maha kopitud. Too pole küll vanglafilm, aga mis see militaar-utšebkagi muud on kui samasooliste kinnipidamiskoht.

   Saabastest väljatõstmise stseen oli täiesti ebausutav. Mingit sellist venitatud rituaali ma praktikas ei usu. Inimesed, kes peavad end kõrgemaks ja tugevamaks, ei vaevu kuigi kaua sellistega leelotama, keda nad endast madalamaks peavad. Aga olgu. Ega’s filmitegijatele loomingulisust ka keelata saa, see polnud ju dokumentaal.
    Paar nalja oli, aga kui paluda mul mõnda kohta filmist tsiteerida, siis ausalt, ma ei mäleta, millest nad rääkisid. „Don’t fucking do it again!“ – See pole klišee?

    Meeldis ka üldse midagi?
Kahe peategelaste mäng oli suisa mällusööbivalt hea! Eriti Adam Butcherit tahaks edaspidi veel näha. Filmi lõpetamine meeldis. Rohkem kui poolte filmide puhul ma kiunun ja tänitan, et "Oehh… mis krd lõpp see selline jälle…" J

   Ja ikkagi. Minu jaoks üks täiesti tavaline film ja muud ei mitte midagi.

2 kommentaari:

  1. Selle filmiga ongi nii, et ei paku midagi uut, aga teeb seda "kopeerimist" hästi. Näitlejad olid tõesti tasemel. Vaata Cell 211 või eelmisest aastast A Prophet.

    Sa võiksid selle ererohelise ära vahetada, hakkab silmadele. :)

    VastaKustuta
  2. Viide ja märkus tänuga arvese võetud! :))

    VastaKustuta