esmaspäev, 27. detsember 2010

13

      http://www.imdb.com/title/tt0798817/
      Kust otsast nüüd alustadagi...
Ma tegin umbes kuu aega tagasi otsuse, et paar-kolm kuud thrillereid ja actioneid ei vaata, muidu korralikud asjad jäävadki nägemata, aga siis oli jälle selline hetk, et väga tõsieks asjaks polnud tuju ja nii ta läks.

   Ma ei vaadanud treilerit, ma ei teadnud mitte midagi ja Jason Stathami nime nähes olin ma tegelikult valmis järjekordseks transportööriks, aga ei olnud siiski päris see juhus. :) Esiteks - terve kari häid näitlejaid, pole mõtet üles lugeda, lingitage ise ja lugege.
   Teiseks - esimesed pool tundi ei saanud mitte midagi aru. Ülimalt edukas udutamine ja vaataja põnevuse kätte jätmine, toimib ilmselt kõigi peal, kui just mingi eriline hiromant ei ole. Natuke veel edasi ja ma hakkasin juba huvi tundma, kes see stsenarist võiks olla, sest see tundus ikka üle keskmise.

   Ma ei taha midagi sisust ära rääkida (nagu enamasti, ise ka spoilerdamist ei salli), aga nii üldsõnaliselt öeldes oli tegu karmi mänguga, point võiks ehk olla meie valikutest, nende tagajärgedest ja sellest, et vahel tagasiteed ei ole - teed valiku ja oled keset midagi, kus valikuid enam pole. Ja mis sa siis teed. Vedamisest ja mittevedamisest.

   Korralik thriller. Mul oli põnev. Nats kahju, et originaali esimesena ei osanud otsida. Ja seal oli midagi veel peale thrilleri...
   Michael Shannon mängis nauditava psycho rolli. "Runawaysis" oli ta ka selline ... mitte päris keskmine kodanik. Ja siis veel Mickey Rourke, 50 Cent ja kõik need teised, kes pikemalt, kes lühemalt.
    IMDb kommentaarides tehaks film täiega maha - liiga palju kõvasid nimesid tühijooksul "ära kasutatud", hale remake, uskumatult sant dialoog jne jne.
 Jah - dialoog oli olematu, nõus. Aga see oli ju thriller, kas seal pidid siis Shakespeare sonetid olema või?

   Hea kaamera oli. Alguses. Keskel enam nii väga muljet ei avaldanud, aga oli olemas. Soundtrack samamoodi. Algul pani kuulama, hiljem mitte.
    Päris hästi meeldis ... mis selle ameti nimi võiks olla... kunstnik-dekoraator-kujundaja? (Või on see tänapäeval operaatori ja režissööri vahel jagatud kohustus?) Ükskõik. Ühesõnaga selline läbiv värvigamma - pruunid toonid igal pool, olgu haigla, hotell, restoran, rong, korter. Aeti ühte liini lõpuni.

    Aga üle kõige selle, ilma, et ma ma midagi peale meelelahutuse üldse olin otsima läinud - ma avastasin selle režissööri! Olen terve elu Gruusia filme vaadanud ja uskunud ja ma olen ikka üsna kindel, et Gela Babluani nime saab veel kuulda ja lugeda. Ise kavatsen üles otsida nii selle filmi algvariandi kui ka "L'heritage", sest Sylvie Testud jäi juba kunagi ammu filmis 'La Captive' silma. Ja see teeb kokku juba kaks kõva nime. (jälle :P)
   Natuke ma küll järjekordselt lõpu peale urisesin, aga kui mõtlema hakata, siis "päris elus" oleks see võinud just täpselt nii ollagi. Miks siis mitte kogu selle hullumeelsuse peale selline maa peale tulek.

2 kommentaari:

  1. Vaatasin ka selle ära, aga olin õnneks originaali varem näinud. Tegime kunagi ühisvaatamise filmiblogides sellega.

    VastaKustuta
  2. No jah, sa oled igal pool ees, vaatad uusi asju kaks-kolm kuud enne teisi jne.

    VastaKustuta