kolmapäev, 12. jaanuar 2011

Trellid


Festival de Cannes, Grand Prix…
Mis neil seal kõrgemas seltskonnas viga on? Need hindajad on mingid vati sees üles kasvatatud roosanotsud või? Nagu natuke midagi asotsiaalsemat näidata, kohe on „Wow!“ ja kohe on auhind?

Minu jaoks on  paar filmi sellise märgi maha pannud, et teha paremini vanglafilme on ääretult raske. Keelata muidugi ei saa, katsetama ikka peab ja kui neile just nii meeldis, olgu siis tegevus vanglas, aga selles filmis ei olnud peale peategelase suurepärase mängu mitte midagi. Kohati ta nagu isegi pingutas üle selle lihtsakoelise tüübi tekitamisega, aga ju tuli võetud joont jätkata, muidu oleks sellest üks Algernoni lugu saanud ja see poleks üldse enam usutav olnud. Õnneks tehti areng reaalsuse piires.
Ja mis pagana mõttes ta üldse prohvet oli? Selle pärast, et liiklusmärki lugeda oskas? Kuidagi laialivalguvaks jäid mitmed asjad…
Et prantslaste tehtud, oli eriliseks pettumuseks. Nähtavasti on Ilmar Raagil õigus, kui ta ütles, et Prantsusmaal tehakse ka palju halbu filme, lihtsalt meieni jõuab neist paremik…
Peaaegu igav film väga loomutruu peaosalisega…
 - - - - - - 

 Kong 211 (2009)

Ja nad suutsidki seda! J
Mees peab järgmisel päeval hakkama vanglas korravalvurina tööle ja otsustab päev enne seda kohale minna, et asjaga tutvust teha. Selsamal tunnil puhkeb vanglas mäss ja tema jääb sissepoole väravaid…
Väga mõnusad karakterid, osavalt doseeritud pinged… ma ei teagi, mida sellele filmile ette heita. Võib-olla oleks soundtracki saanud parema teha ja värvidega oli ka kuidagi… Ma olen juba teab mitmes film sattunud selliste otsa, kus on meeleolu või tont teab mille nimel kirkaid toone maha tõmmatud ja kahvatuhalli peale keeratud. Siin oleks täispalett minu silmis kasuks tulnud.

Keegi võiks norida ka, et kas nii tõsine teema peab olema selliseks põnevikuks ehitatud ja et tegelikult ei tohiks sellest meelelahutust teha jne jms, aga see on juba hoopis teine teema. Film tehti ja see ei olnud mõeldudki dokumentaaliks.
 Ülimalt korralik thriller! Tegijad on vaatajate peale mõelnud. Seda võib isegi korralikuks vanglafilmiks nimetada. (Prohvet polnud kumbagi.)
10/10

4 kommentaari:

  1. Hea, et vähemalt üks meeldis! :)
    Ma polnud muidu ka kõige suurem Prohveti fänn. Vaatasin PÖFFil ühe pika päeva viimasena filmina ja need 150 minutit andsid ikka tunda...

    VastaKustuta
  2. Cell 211 oli nii ebareaalneja võlts. Sellepärast läheks minu punkt küll Prohvetile, mis on filmina peaaegu sama igav kui vangla ise.

    VastaKustuta
  3. Prohvet hea ja sotsiaalset tausta pakkuv, Cell 211 üks roosakam muinasjutt.

    VastaKustuta
  4. Cell 211 oli thriller ja mind ei kottinud, kui võlts ta oli. Ma nägin ise ka, et see oli "üles ehitatud."

    Aga Prohvet oli igav ja ma olin natuke kuri, et oma kontseptsiooni juures oli vaataja peaaegu ära unustatud...

    VastaKustuta