reede, 11. veebruar 2011

Appaloosa (2008)

    Tahtsin miskist vaheldust ja valisin Jeremy Ironsi pärast, sain mõlemaid ja kuhjaga pealegi. Ma pole suur westerni sõber, aga eriline vaenlane ka mitte ja see siin on küll üks parimaid, mida ma nägema olen sattunud.
    Appaloosa linnas asub tööle uus šerif (Ed Harris) koos oma abilisega (Mortensen) ja teatab, et seadus on selline, nagu mina ütlen. Loomulikult kolab seal ringi teisigi kõvasid mehi, kellele selline klähv peale ei lähe. Algab enesekehtestamine mõlemalt poolelt. Armukolmnurk oli kohe etteaimatav, suurem number mitte. J

     Karmid mehed metsikus Läänes. Palju ei räägi, rohkem mõtlevad ja teevad. Üldse oli selle filmi plussiks selline mõõdukus. Dialoogis ei vedelenud klišeesid, dekoratsioonidega polnud üle pingutatud – kõledat ja lihtsat linna ja maad näidati rohkem kui uhkeid saloone jms. Zellwegerile sobivad totakad ja ajaloohõngulised rollid. Cold Mountainis oli ta lihtsalt võrratu. Tänapäevaseid asju ma tema esituses näha ei taha.
     Helirada oli mingil hetkel väga hea, teisel jälle natuke liiga sellesse ajastusse punnitav. Aga see ka ainus asi, mida ette heita oskaks.

8/10

1 kommentaar: